måndag 30 januari 2012

Bloggpris

Titta hör hörrni, jag har fått pris! Bloggpris!
Jag har fått det av Krokofanten som bor i Paris och bloggar om sitt liv där.
Vad glad jag blev!
När man får det här priset länkar man till prisutdelaren och skickar det vidare till fem bloggare som har färre än 200 följare, och meddelar dem det i en kommentar, så nu ska vi se vad jag får ihop.

Jag börjar med att ge ett pris till Lisa Mikko.Hon uppdaterar sällan sin blogg, och mindre lär det bli nu när hon har fått en liten, men det hon skriver är posei, guldkorn, vackra tankar i skuggan av en sorg. De här inläggen är värda att vänta på, liksom boken som jag hoppas skrivs någon gång.

En annan som får priset är Julia Svanberg som skriver Mammas machete. Åh, vilken bra blogg! Julia bor på en kaffekulle i Colombia med sin familj, och eftersom jag själv inte befinner mig där läser jag allt hon skriver om sitt lite galna Colombialiv. Alltid bra, läsvärda inlägg.

Sara Thibault har väl fått priset många gånger om, men det förtjänar hon. Sara bor på Korsika med sin man och sina två små. Många korta inlägg med fina bilder om livet och bekymren där.

Och så har vi söta Rebecca som skriver och tar fina bilder i bloggen Hallonsemla. Hon förstår glädjen med vackra Lorangaflaskor och har blivit klippdocka.

Helena bor på Sicilien och kan verkligen det här med fotografering. Tar himla vackra bilder och skriver om sitt liv på citronodlingen, just nu mycket om de för tidigt födda tvillingarna.

Grattis pristagare!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! En massa nya bloggare att botanisera bland. Tack Annika! :)

    SvaraRadera
  2. Nämen man tackar! Din blogg går inte av för hackor den heller ska sägas! Kram!/Julia

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget