fredag 11 mars 2016

Vad ligger i tvättmaskinen?

- Disa, var är din toffel? Disa? Din innertoffel? Var är den?

*Går från rum till rum med onda aningar*

- Disa, vad är det? Tvättmaskinen? Är du... rädd för den? Eller... Disa, ligger din toffel i tvättmaskinen?



Jag rev ju ut alla kläder ur tvättmaskinen innan jag körde igång den, för att leta efter eventuella leksaker. Hon måste ha stoppat in toffeln medan jag hämtade handdukarna i badrummet.
Vad händer med en röd Spindelmannentoffel som tvättas i 50 grader?
Och övriga kläder?
Borde jag stoppa maskinen?

3 kommentarer:

  1. Det beror nog på vad de hade för kolör innan... :)

    Tofflan klarar det nog utmärkt, stoppa in den andra i nästa tvätt så blir de lika rena.

    Annars är det nog ingen fara.

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Det gick bra! Tvätten klarade sig och toffeln blev hur fin som helst! Jag ska tvätta den andra också!
      Jag var orolig eftersom Jesús badtofflor smälte i hettan en sommar, ståendes inomhus. Helt oanvändbara.

      Radera

ny gadget

ny gadget