lördag 11 oktober 2014

Löss

Att ha en partner som är lärare är suveränt. Semestrarna, ni vet. Speciellt i Spanien är lärarens lov värdefulla, här där många inte har mer än två veckors semester om året.
Men allt är inte positivt med en lärare...

- Du, jag måste be om något som du tycker är lite läskigt. Kan du kolla om jag har löss? Det går löss i skolan, engelskläraren har redan fått dem och varenda unge i klassen luktar avlusningsmedel, en har till och med fått håret klippt. Så fort jag pratade med engelskläraren kände jag hur det började klia i huvudet, men det kanske bara rä inbillning. Men kan du kolla?
- !!!??!?!

9 kommentarer:

  1. Uuuh! Men idag finns det ju bra lusmedel eller shampo som man bara behöver ta en gång, så det är ju smidigt! Har ni det i hos er? /Hillevi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert, men jag vill inte få anledning att använda sånt!!!

      Radera
  2. Vem har bara två veckor semester? Trodde alla hade 22 dagar..

    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla borde ha det, men det beror på vilket jobb man har, om det är ett riktigt skräpjobb eller ett vanligt. Jag känner många som bara har två veckor. Går ju inte att klaga heller, arbetsgivarna kan utnyttja sin personal precis hur som helst under den här stora arbetslösheten. Känner en som inte har haft semester på ett helt år. Hon blev sjuk av stress för ett tag sedan, hamnade hos läkaren och fick ta två semesterdagar till återhämtning innan hon började jobba igen...

      Radera
    2. Ja, så du menar inte två veckors lagstadgad semester, ok. Man stöter minsann på den ena arbetsgivaren sämre än den andra i det här landet. Jag jobbar som tur på ett multinationellt företag nu, där de måste följa åtminstone vissa lagar (fast en del struntar de i...), men hade en del andra skitjobb innan.

      Carina

      Radera
  3. Löskigt! Men va fin hon är din dotter! Ser ut att sova så gott. Fast hon är ännu godare att hålla och gosa, jag vet! Kramar till er båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jga längtar efter att ta upp henne när hon sover, hon är så go och fin, det har du rätt i!

      Radera
  4. Ja, det där med löss är ingen höjdare. Det kliar i huvudet bara man hör ordet. Hoppas ni slipper avlusningsmedel och luskam.

    Ta hand om varandra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också det. J hävdar nu att han inte har löss, men jag vågar inte titta efter för att se om det är sant, och inte vågar jag låta honom kolla ifall jag skulle ha någon liten lusjäkel i huvudet... Hu!

      Radera

ny gadget

ny gadget