torsdag 15 december 2011

Paketkalendern

I år blev det paketkalender.
Jag förklarade för Jesús hur det funkar, och han tyckte att det lät skoj. Finns ju inga kalendrar här. Och man räknar ju inte ned till den 24:e heller.
Fast tyska chokladkalendrar har börjat säljas.
Nåväl.
Hälften var. Jag inhandlade de flesta av mina paket i Sverige.
Klokt uträknat att jag vid den här tidpunkten skulle börja längta efter svenska gotter. Jag vet ju att Jesús alltid bjuder hälften.
Jag lyckades faktiskt övertala honom att öppna sitt luciapaket en dag i förväg eftersom jag var sugen på den lilla chokladbit som låg däri.
Nåja, det är inte bara godisbitar i hans paket. Tjeckiskt öl och en illaluktande ost finns också med. Bland annat.
Själv har jag fått ett seriealbum, solrosfrön doppade i grönt te och en liten glad penis med kondom på huvudet som hoppar när man skruvar upp den.
Jag ser fram emot dagens paket, som är till Jesús. I det ligger en ask Salta Katten. Fast förra tablettasken gömde han i jackfickan för att den skulle räcka längre...

3 kommentarer:

  1. Vilken fin kalender!!! Åh, det får mig att minnas när barna var små! Men det var för bedrövligt jobbigt. I slutet hängde jag upp paketen kvällen innan.. det blev ganska trista kalendrar...

    SvaraRadera
  2. Mysigt med julkalendern men tror du inte att den där illaluktande osten kommer att röja sig själv :)
    Kramar
    Chatrin

    SvaraRadera
  3. Osten var första paketet. Hängde upp en liten chokladbit med en lapp om sig att ett paket väntade i kylskåpet. Tanken var ju att jag skulle få chokladen och han osten, men så blev det tyvärr inte. Men halva fick jag! (Chokladen förstås.)

    SvaraRadera

ny gadget

ny gadget